من دیگر غر نمیزنم؛ تو چطور؟!

چند روزی بود که فیلترشکنم وصل نمیشد.
خبرهای بدی که شنیده بودم ذهنم را حسابی درگیر کرده بود. میخواستم هر طور شده خودم را به اینستاگرام برسانم و با چند استوری، توپ تخریب را به سمت جمهوری اسلامی نشانه بگیرم.
بالاخره با کلی فحش به مسئولین، فیلترشکنم وصل شد. اینستاگرام را باز کردم و با انبوهی از استوری‌ها و پست های دیده نشده مواجه شدم‌. همه آن چیزهایی را که میخواستم بگویم، ده برابر بدترش گفته شده بود. حالا حرف جدیدی برای گفتن نداشته‌ام که هیچ؛ کلی غٌرهای جدید یادگرفته بودم.
راستش این یادداشت برای مخاطب عامه نیست!
مخاطب من کسانی هستند که معتقدند وضع موجود اسفناک است اما وضع مطلوب نیز در گرو ماندن جمهوری اسلامیست و لاغیر!
تا حالا فکر کرده‌اید که وجه تمایز ما در کنش‌های اجتماعی و رسانه‌ایمان با برانداز ها چیست؟
متاسفانه راستش ما بیشتر به جای آنکه به تحقق آرمان قلبیمان کمک کنیم، یار دوازدهم براندازها بوده‌ایم.
با غرهایمان ذهن مخاطب را آماده کرده‌ایم و آنها نیز در فضای سیاه مهیا شده، با دادن یک‌فراخوان و چند تحلیل رادیکال علیه نظام خمیر تهیه شده را به تنور چسبانده‌اند!
با خود فکر میکنم مثلا اگر در ماجرای پیروز به جای بروز احساسات منفیمان سکوت پیشه کرده بودیم و پست‌های ناراحت‌کننده نمی‌گذاشتیم چه میشد؟
برای همین از امروز تصمیم گرفته‌ام که دیگر در صفحه‌ام برای همان اندک فالور هایم واکنش‌‌های احساسی منفی نگذارم. باید باور کنیم که غرهای ما در فضای مجازی نه تنها اثری در بهبود اوضاع ندارد بلکه فقط آواری است بر سر اطرافیان و هول دادنشان به سمت براندازان
برایم جالب بود که در سالیان گذشته رهبری در دیدار با بسیج دانشجویی فرموده بودند که حتی «حرف حقی» را که پازل دشمن را تکمیل می‌کند نباید گفت.

برای همین همه دوستانم را دعوت میکنم تا شماهم مثل من دیگر غر نزنید!
یک دفترچه یادداشت بخرید و حرف‌هایتان را آنجا بنویسید.

«گاهی اوقات، دشمن کار را به گونه‌ای ترتیب می‌دهد که حرف حقی، از زبان یک نفر صادر بشود! دشمن ناحق و باطل است، پس چرا می‌خواهد این حرف حق از زبان آن شخص صادر بشود؟ چون می‌خواهد پازل خودش را کامل کند. این پازل از صد یا دویست قطعه تشکیل شده؛ یک قطعه‌اش هم همین حرف حقی است که آن شخص باید بزند تا این پازل را کامل کند! اینجا این حرف حق را نباید زد. پازل دشمن را کامل نباید کرد. در این حد هوشیاری لازم است! بله، وارد سیاست بشوید و فکرِ سیاسی کنید؛ اما بسیار هوشیار.» بیانات رهبری در دیدار اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها ، بهار ۱۳۸۶

محمدصالح عبداللهی کرمانی