مبنای اصلی میقات، حفظ رفاقت هاست!

به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، حجت‌السلام‌المسلمین حاج‌علی‌اکبری نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ضمن حضور در اولین جلسه نشست سراسری اصحاب وفا، ویژه ادوار قرارگاه ملی اتحادیه گفت: ارتباط خود را با مومنین حفظ کنید و با کسانی که از صفای ضمیر بهره‌مند هستند، ارتباط داشته باشید و رفیق شوید و آنها را رها نکنید.

وی در ادامه با اشاره به سختی‌ها و مشکلات جاری زندگی بیان داشت و گفت: این طور نباشدکه  به خاطر مسائل این‌جهانی و زینت حیات دنیا بین شما فاصله بیفتد. هر جا انسان دوست خدایی پیدا کرد، باید تلاش کند این دوستی خدایی و دوست خدایی را حفظ کند.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به آیه‌ی «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ»بیان داشت: رفاقت خود را حفظ کنید به ویژه اینکه ریشه‌ی خاطرات شما به دوره خوب و جذاب دانش‌آموزی مربوط می‌شود. همه‌ی خاطرات این دوره (دوستی و دعوا و رقابت و دغدغه و…) شیرین است و مخصوصاً وقتی بچه‌ها برای کاری بزرگ و حرکتی انقلابی با هم جمع شده‌اند و اسم جمعشان هم انجمن اسلامی باشد‌.

 وی در ادامه گفت: دنیا پر از استرس و فشار و درگیری و چالش است، آن‌چه می‌تواند در میان این چالش‌ها و سختی‌ها، نقطه‌ی اتکاء و حس خوب باشد، همین رفاقت است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی اکبری حفظ روابط دوستانه را حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: حفظ این رفاقت، واقعاً موضوعیت دارد و اگر هیچ منفعت دیگری هم نباشد، خودش مهم است. اگر این مبنا شد، حرکت‌هایی مثل آنچه شما اکنون انجام می‌دهید پایدار می‌شود و اگر به منافع پیرامونی گره بخورد، زمین می‌خورد.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه گفت: مبانی پیوندهای اخوتی عمدتاً فکری، آرمانی و عاطفی است و وقتی این سه ضلع کنار هم قرار می‌گیرد، این پیوند شکل می‌گیرد. از قرآن کریم هم استفاده می‌شود که آنچه به فریاد انسان می‌رسد، همین پیوندهای خالص است. همه‌ی کسانی که گفتند با هم رفیق هستیم، آن طرف (عالم آخرت) با هم دشمن هستند الا کسانی که رفاقت برای خدا دارند. این قصه‌ی عقد اخوت است و اسلام اصرار دارد که این برادری مومنانه شکل بگیرد.

وی گفت: در اطراف این مساله، با ملاحظه‌ی اینکه ما یک تشکل جوشان مانند چشمه هستیم، سلیقه به خرج دهید و از ظرفیت‌های ارتباطی و سامانه‌های جدید استفاده کنید و اتصالات نزدیک‌تر را هم عمدتاً معطوف به اتصالات منطقه‌ای و محلی کنید.

نماینده مقام معظم رهبری گفت: اگر از دل این اتصالات، کسب و کار راه بیندازید و وارد حرکت فرهنگی یا جریان تربیتی شدید یا وارد فضای سیاسی شدید، خیلی خوب است و محدودیتی ندارد و ریشه محفوظ است و شاخه‌ها و میوه‌ها زیاد می‌شود و من در این زمینه هیچ مرزی نمی‌شناسم. دوره‌ی شما (جوانی)، دوره‌ی تصمیم و انتخاب است و شما اکنون بلد هستید کار کنید و یار بگیرید و از سایرین در جمع خود داشته‌باشید و حلقه‌های خود را گسترش دهید. این هنرِ شما است و به برکت انجمن اسلامی این طور بار آمده‌اید و می‌توانید کار گروهی و جمعی داشته ‌باشید و این اتفاق مبارکی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی اکبری راه‌اندازی گروه‌های جهادی ذیل این حرکت را مفید دانست وخاطرنشان کرد: شاید همکاری مشترک، همین باشد که در خیررسانی و امداد با هم متحد شویم. اگر از برآیند حرکت ما چند گروه جهادی ایجاد شود که بتواند اتفاقات خوب را رقم بزند، خیلی عالی است و حال خودشان هم خوب می‌شود.چون جمعی با هم پیمان می‌بندند و یکدیگر را می‌بینند و مبانی ایشان تقویت می‌شود و خدمت می‌رسانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع پیمان‌نامه اشاره داشت و بیان کرد: به فضل خدای متعال، پس از شکل‌گیری ارتباط، یک پیمان‌نامه با هم داشته‌باشید و این پیمان و تداوم ارتباط می‌تواند برای حفظ و صیانت انقلاب در مواقع ویژه امتداد پیدا کند و آنجا که نظر امام و ولی امر به چیزی تعلق می‌گیرد و کاری روی زمین است و باید اتفاق ویژه‌ای رخ دهد وارد میدان شود

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با اشاره به مسئله نیروسازی و کادر سازی، گفت : هنر شما در بحث میقات و فارغ‌التحصیلان، در مساله‌ی کادرسازی باید عطف توجه به مراکز کارشناسی باشد که از آن فکر انقلابی به دست بیاید و به دنبال تاثیر روی آن حلقه‌ها باشید